Jossain määrin poltin tupakkaa n.13 vuotiaasta asti. Kunnes sitten VIHDOINKIN melkein 9kk sitten tajusin lopettaa. Keksin aina tekosyitä että en muka voi lopettaa; en kestä töitä ilman tupakkaa, en pysty lopettamaan kuitenkaan, kännissä poltan varmasti. Paskan marjat!! Kaikki ketkä on edes kerran yrittänyt tai harkinnut lopettamista, lopettakaa ne tekosyyt!

Kannattaa aina miettiä hyviä syitä lopettaa; Tupakka voi aiheuttaa syöpää tai muita sairauksia, röökin polton lopettamisen jälkeen pystyy hengittämään paremmin ja ääni, varsinkin laulu ääni kulkee paremmin, säästyy paljon rahaa. Erityisesti nyt laitan urheilijat, laulajat ja vanhemmat miettimään. Vanhempien kannalta kannattaa miettiä millasen esimerkin lapselleen antaa. Toki voi olla myös niin, että vaikka vanhemmat polttaa, niin lapsi ei ikinä ala polttamaan tai vaikka vanhemmat ei polta, lapsi alkaa polttamaan. Tupakointi ja sen lopettaminen on aina OMA päätös.

Itse olen ollut kohta tosiaan jo 9 kuukautta polttamatta ja olen jo unohtanut tupakan kokonaan, siis ihan kokonaan!

Voisin tehdä laskelman, paljonko rahaa olisin säästänyt jos en olisi koskaan polttanut ja mitä sillä summalla voisi tehdä  --->>

Silloin kun poltin, poltin keskimäärin 15 tupakkaa vuorokaudessa. Jos lasketaan, että askissa on 30 tupakkaa ja se maksaa 5€. Niin minulla meni 2.ssa päivässä 5€ tupakkaan. Viikossa se teki 3,5 x5= 17,50€. Kuukaudessa 4x17,50€ = 70€. Vuodessa, 12x70 = 840€.

Toki pitää huomioida, että välillä aiemminkin olen ollut polttamatta kauan, joko olen koittanut lopettaa tai olen ollut pitkään sairaana. Välillä tuli poltettua enemmän esim. viihteellä ja varsinkin festareilla. Lasketaan se aika, mitä olen ollut täysi ikäinen, eli ostanut tupakkani itse. Eli aika on 4,5 vuotta.

Koko tämän 4,5 vuoden aikana minulla on mennyt tupakkaan n. 4000€. Ja mitä tällä summalla tekisi? Sitä voi jokainen miettiä.

Olen jo tämän yhdeksän kuukauden aikana säästänyt n. 9x 70€ = 630€ kun se ei ole mennyt tupakkaan.


Suosittelen oikeesti puntaroimaan näitä asioita ja ei se lopettaminen ole niin vaikeaa, kunhan saa tukea, muistaa olla polttamatta ja onneksi alkuun on helpottamassa nikotiini purkat yms. valmisteet.

Voin kertoa!, että ensimmäiset viikot ja kuukaudet on helvettiä... Mutta aikanaan helpottaa ja on se sen arvoista!

 

EI TUPAKALLE!!!